Komentáře
Přehled komentářů
Zdravím souhlasím s článkem, a s názory v článku, ale v současné době je hodně zrušení PP ve zkušební době, praktikuje se to v mnoha firmách např. Huindai Nošovice, kde se pošlapávají základní lidská práva, a zaměstnancům se zakazuje i chodit na WC, jakékoli přerušení práce (pásová výroba) se značí do směnných listin, a postihuje se. Známý tam pracoval, no hrůza. Navíc ty korejské firmy dělají to, že většinu pracovní síly příjimají na 3měsíce,takže pak člověk nemá ani nárok na odstupné, neboť je propuštěn ve zkušební době, kde se nemusí udávat důvod. Důrazně varuji i před Asusem a dalšími IT firmami v MS kraji, hlavně na Ostravsku. Ale takové věci ten ha.j.zl Drábek vůbec neřeší, on totiž nikdy nepracoval, on je jen ministr, a vždycky byl všude po známosti. Takže po něm nemůžete nic chtít.
Nezaměstnanost
(Simona, 20. 1. 2011 17:46)
Dobrý den, ráda bych vás poprosila, jestli by jste byl někdo ochoten mi pomoci s mou bakalářkou, tím, že si uděláte cca 7 minut čas a vyplníte můj dotazníček na téma Nezaměstnanost - jak zvládáte svoji tíživou situaci. Za každý vyplněný dotazník budu moc vděčná a pokud to sem nepatří, tak se omlouvám.
S. Vydrová Zde je odkaz: http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/nezamestnanost-jak-z/
Pokračování v činnosti
(Vilém, 17. 9. 2010 23:10)
Pokud má někdo o tuto problematiku zájem, může se přidat k aktivnímu Akčnímu spolku nezaměstnaných.
http://www.akcnispolek.estranky.cz/
Budeme se těšit.
Článek v Právu
(Vilém, 4. 8. 2010 23:37)
Stupeň informovanosti o problémech nezaměstnaných ilustruje článek v Právu, kterým se Ministerstvo práce a sociálních věcí mohlo bez obav pochlubit na svém webu. Bezohledné zneužívání pracovníků je v tom článku vydáváno skoro za pomoc, už jen nadpis "Nezaměstnaní odpracovali přes 5000 hodin" by měl normálně myslícího novináře varovat, že píše nesmysly.
http://www.mpsv.cz/cs/9215
V zájmu zvýšení informovanosti jsem do Práva poslal reakci
Vážení,
na webu Ministerstva práce a sociálních věcí jsem narazil na materiál z Vašeho listu s názvem Nezaměstnaní odpracovali přes 5000 hodin, a ani se mi nechtělo věřit, že jste článek tohoto znění otiskli, dokud jsem si jej nenašel také na Vašem webu u příslušného regionálního zpravodajství.
Takzvaná veřejná služba je skandálním institutem, protože pracovníky připravuje o mzdu a nahrazuje ji zanedbatelnou platbou v podobě marginálního zvýšení dávek, které navíc byly v nedotčené výši poskytovány původně každému, kdo si skutečně hledal zaměstnání, i bez nutnosti vykonávat jakési určené, a tedy vlastně vnucené, práce. Takzvaná veřejná služba hrubě odporuje zásadě, že práce by měla být honorována mzdou, a omezuje tak šanci vykonavatelů se pomocí práce vymanit z obtížné životní situace, protože bez mzdy zůstává jejich příjem prakticky stejný i přesto, že pracují. Navíc se kvůli tomu obce vzdávají využívání veřejně prospěšné práce, která je pro vykonavatele běžným zaměstnáním, a nezaměstnanost se tak zvyšuje.
Tvrzení, že obce poskytují někomu šanci a pomoc, je cynickým a účelovým překrucováním celé situace, protože obce především parazitují na obtížné životní situaci vykonavatelů veřejné služby a zneužívají je k získání bezplatné pracovní síly, aniž by poskytly jakoukoli protihodnotu. Možná až bude tento druh "veřejné" služby požadován pod hrozbou úplného odepření pomoci, obce se nám budou chlubit, že vykonavatelé veřejné služby mají šanci neumřít hladem, a dostávají tedy ještě mnohem větší pomoc než dnes.
Protože současná vláda projevuje snahy podobné instituty rozvinout do systematické podoby, bylo by na místě uvědomit si širší společenské dopady a rizika podobného druhu "pomoci" a místo mechanického tlumočení nadšených výkladů organizátorů těchto skandálních opatření klást důraz na situaci občanů. Myslím si, že oběti zlovolné sociální politiky přinejmenším mají právo očekávat, že výklady úřadů a organizací, které je zneužívají, nebudou nekriticky šířeny nezávislým tiskem.
S přátelským pozdravem
Vilém Gutfreund
Co čekat od nového ministra
(Vilém Gutfreund, 30. 6. 2010 22:02)
Jaromír Drábek z TOP09 bude novým ministrem práce a sociálních věcí. Jako bývalý prezident Hospodářské komory má se sociální politikou nuloví zkušenosti, ale o to divočejší má plány.
Ještě jako lídr kandidátky TOP09 v Libereckém kraji prohlašoval:
Nezaměstnaní by měli být mnohem aktivnější. „Když se zaevidují, neznamená to, že budou brát peníze za nic. Čtyři hodiny denně by měli odpracovat na veřejných pracích. Neuklizených chodníků, parků a lesů je všude plno,“
http://www.nasepenize.cz/urady-prace-pry-nezamestnane-pouze-formalne-eviduji-to-se-ma-zmenit-6626
Také jeho vyjádření po nominaci na ministerskou funkci je jednoznačné:
Jako první se Drábek zaměří na zneužívaní sociálních dávek a na systém politiky zaměstnanosti: „Abychom oddělili ty, kteří používají sociální síť jako alternativní zdroj příjmů bez toho, aby měli zájem živit se prací. To je velmi důležité právě pro to, abychom pomohli těm, kteří pracovat chtějí.“
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/753416
Protože proklamace o postihu zneužívání kvůli pomoci těm, kteří pracovat skutečně chtějí, pronášeli i mnohem méně asociální ministři (například Škromach), ale nakonec v podstatě došlo jenom na plošnou represi proti všem, i tentokrát je možné očekávat pouze další orgie nesmyslného šikanování navíc k tomu, které už probíhá. Místo hledání zaměstnání mají (ne za mzdu, ale za podporu) občané na poloviční úvazek zametat chodníky.
Na druhé straně se snad oběti této politiky přestanou stydět protestovat. Od této vlády se rozhodně bez protestů nedočkají ani sebemenšího zlepšení.
Pro všechny
(Pavel Bocek, 16. 6. 2010 16:44)
Každý, kdo chce patřit mezi další zakládající členy SNO, tak uvítám, aby pokud možno i primo zde na této stránce do 30. 6. 2010 napsal zatím aspoň své jméno, příjmení, místo trvalého bydliště a svou meilovou adresu. Začátkem příštího měsíce bude podána zadost o registraci.
Dekuji za pochopeni
Paní Ivaně
(Vilém, 16. 6. 2010 11:08)
Paní Ivano,
v oddílu Zakládající členové jsou kontakty, určitě se můžete přidat. Zatím je celá věc v zárodku, ale potenciál má obrovský, a neméně dalekosáhlé budou také úkoly, které před naším hnutím stojí. Pokud Vám dobře rozumím, shodujeme se v tom, že tady zdaleka nejde jen o nějaké konkrétní výstřelky toho či onoho úředníka, protože ty jsou jen projevem mnohem rozsáhlejších společenských problémů, jež prostupují nejen činnost úřadů práce, ale také poměry v zaměstnání, v politice a ve společnosti. Navíc připravovaná vláda svou politikou skoro jistě všechno ještě vystupňuje. Proti takovému vývoji je třeba zorganizovat nějaké protesty a vznést požadavky na nápravu, které sice nemusí ihned přinést hmatatelné výsledky, ale veřejnost bude vědět, že existují také jiné pohledy, oběti poměrů budou vědět, že si nemusí zvykat na útisk, a nakonec to nějaké výsledky přinese.
To tedy chci
(Ivana, 15. 6. 2010 12:29)Chci se samozřejmě přidat,mím se někde registrovat? S nezaměstnaností mám velké zkušenosti i když jsem si myslela,že mě to po 28 leté práci pro jednu firmu nepotká. Ale přišlo nové vedení a jak známo, nové koště dobře mete.Idiotský tupec a ignorant se obklopil stejnými.
Paní Ivaně
(Vilém, 15. 6. 2010 10:20)
Nezájem úřadu práce ještě není tak špatný, na hledání zaměstnání pro lidi tam totiž nejsou zařízeni a jejich aktivity se v podstatě omezují na kontrolu a "motivování" nezaměstnaných, převážně ovšem neetickou manipulací nebo přímo hrozbami odepření finanční podpory.
Mám také nevalné zkušenosti s chováním lidí bez práce, když jde o to angažovat se ve vlastní prospěch. Ostatně i kvůli tomu se s nimi jedná stále hůř a hůř. Rozhodl jsem se proto, že se už nebudu zabývat tím, jak se na moje působení ve sdružení nezaměstnaných bude dívat mé okolí, já to považuji za správné a stanovisko jiných pro mě není směrodatné. Můžete se také přidat, zanedlouho dosáhneme registrace a budeme vyvíjet praktickou činnost nejrůznějšího druhu.
Mějte se pěkně
To hlavní jsem neřekla
(Ivana, 10. 6. 2010 18:46)Vylévám si tady srdéčko,ale to hlavní jsem neřekla.Samozřejmě bych měla zájem sdružení založit,už po půlroce nezaměstnanosti jsem zveřejňovala v avízu inzerát na založení něčeho podobného,nikdo se neozval. Lidičky v této zemi se hrozně bojí.Pro pětku čistého si nechají změnit i jméno. No a je se co dívít???
Zatracený úřad práce
(ivana, 10. 6. 2010 18:42)Vy tam ještě všichni fungujete, na těch srandovních úřadech práce??? Já jsem tam byla po 28 leté poctivé práci a následném propouštění,zejména starších zaměstnanců odkázána také. Zívající paní mi ihned sdělila,že jsem stará (pozn.46 let),prý umím hledat sama na internetu,,tak mě pozvala až za půl roku. Byla jsem tam,s dotazem zda má pro mě nějakou nabídku,jelikož jsem sama kromě OZ nic nenašla. Dala mi nabídku,dávno prošlou a sdělila mi termín další návštěvy,do knížky mi jej nezapsala.Ten poté popletla a když jsem se nedostavila,jelikož tvrdím,že termín byl o týden později,tak mě úředně z ÚP vyřadili.Dopis jsem si nepřevzala a dodnes jsem tam nebyla,neboť v době domělé schůzky jsem již pracovala,zaměstnání jsem si našla,jak jinak, než sama. Nyní opět propouštěli a jsem bez práce,naléhavě hledám a sháním novou,na ten srandovní úřad, který slouží jen jako slepičárna rádoby úřednic,mě již nikdo nedostane.Ale možná ano,hodlám dořešít to neoprávněné vyřazení. To bych paní mohla udělat,abych jí probudila z toho nicnedělání. V době novodobého otročení člověku nezbývá,než si hledat místo sám.Při troše štěstí najde něco slušného,jinak mu hrozí šikmooká nadvláda, plat 8 čistého a tvrdý dril. To jsme dopadli,republika rozprodaná,není kde pracovat, neboť vše zkoupili a teď nás milostivě zaměstnávají..... však víme kdo.No jo, Bolek Polívka v jednom filmu měl pravdu.S pozdravem pane Boček a s hořkostí Ivana
Vzkaz pro vsechny
(Pavel Bocek, 7. 6. 2010 15:50)
Po delsi dobe znovu vsechny pekne zdravim.
V posledni dobe jsem byl strasne moc zaneprazdnen zejmena ze strany nekterych pracovniku uradu prace, kteri, kdyz se dozvedeli o techto strankach, tak zacali po me, jako po uchazeci o zamestnani, pozadovat i zcela nesmyslne(!) pozadavky. Proto jsem nucen i momentalne vynakladat prakticky veskery svuj cas i veskere svoje sily na to, abych jejich "opravnene" pozadavky byl schopen plnit a proti tem naprosto nesmyslnym byl schopen aspon trochu vzdorovat. (Ve svem zivote jsem vsak uz prozil i horsi veci, takze urcite preziju i toto a uz brzy zacnu na techto strankach znovu aktivneji pracovat.) Toto je take hlavni duvod, ze jsem po delsi dobu na zadne meile ani na zadne vzkazy neodpovidal. Moc se vsem omlouvam, ale v mych silach uz to proste nebylo. Dekuji za pochopeni.
I z techto stranek si sami snadno muzete zjistit, ze prakticky zaden politik ani zadna politicka strana nemela nejmensi zajem vyraznou prevahou vyhrat volby a sestavit samostatnou vladu ze silnym mandatem. Jako by vsichni tusili, ze jejich volebni programy v zadnem pripade nejsou schopne nasi zemi z krize vyvest... Je zcela zrejme, ze pokud nebudou nejake predcasne volby, coz podle meho nazoru je ale zcela realne, tak minimalne dalsi 4 roky se bude zit obycejnym lidem a nezamestnanym stale hur.
Proto velmi ocenuji pristup zejmena vsech tech, kteri maji ochotu sdruzeni nezamestnanych zalozit. Muj nazor je ten, zeby se tak melo ucinit pokud mozno co nejrychleji. V pripade, ze mate zajem Navrh na Stanovy sdruzeni jeste nejak vylepsit, nebo doplnit, tak budu rad, kdyz to ucinite.
Pavel
Vzkaz pro pana Viléma
(Jana, 3. 6. 2010 12:22)
Dobrý den,
zatím jsme oficiálně jenom dva, pokud se chcete zapojit, kontaktujte nás. Já bych chtěla v brzké době umístit na naše stránky pár svých článků a komentářů, ale zatím jsem měla málo času.
Jana
Zájem
(Vilém, 1. 6. 2010 8:12)
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak pokračuje zakládání sdružení. Měl bych zájem se také účastnit aktivit sdružení, protože na současný vývoj se nechci nečinně dívat.
Souhlas i nesouhlas
(jsm, 11. 4. 2010 19:40)
Honza (jsm@seznam.cz)
Pavle přečetl jsem, částečně s tebou souhlasím, ale u některých pasáži nesouhlasím. To by bylo na delší debatu. Snad někdy opět Na hřišti?
Souhlas i nesouhlas
(jsm, 11. 4. 2010 19:40)Pavle přečetl jsem, částečně s tebou souhlasím, ale u některých pasáži nesouhlasím. To by bylo na delší debatu. Snad někdy opět Na hřišti?
Odpověď
(Pavel , 27. 3. 2010 20:36)Urby, sám nevím proč se na mě tyto kriteria MPSV nevztahuji. Nikdo mi totiž na to není ochoten písemně odpovědět, což se mi zda samozřejmě dost podivné. Možná, že už i v tom funguji nějaké privilegia, nebo úplatky. Ale abych byl jediný, který v této věci úplatek nedal, tak to se mi moc věřit nechce… Však uvidíme, možná se ještě někdo další ozve.
Dotaz
(urby, 22. 3. 2010 19:41)
Zdravím, chtěl bych se zeptat ohledně Vašeho prvního otevřeného dopisu - viz. Úvod těchto stránek.
Na stránkách MPSV je tento text, který zní celkem jednoduše, ale z praxe je pro mě neznámý:
Do předchozího zaměstnání se započítává i náhradní doba zaměstnání, tj. doba# osobní péče o fyzickou osobu, která se podle zvláštního právního předpisu považuje za osobu závislou na pomoci jiné fyzické osoby ve stupni II (středně těžká závislost), ve stupni III (těžká závislost) nebo ve stupni IV (úplná závislost), pokud s uchazečem o zaměstnání trvale žije a společně uhrazují náklady na své potřeby; tyto podmínky se nevyžadují, jde-li osobu, která se pro účely důchodového pojištění považuje za osobu blízkou.
Zajímalo by mě, proč se na Vás toto nevztahuje, nebo-li, jaké že to opatření přijalo MPSV. Předem děkuji za rozšíření mých(ne)vědomostí.
poděkovaní
(věra, 21. 3. 2010 14:25)P. Pavle, děkuji za nabídku, napíši vám ten příběh na mail, ale nebude to asi hned - jak se správně říká, důchodci mají strašně málo času, zvlášť když mají (naštěstí) zaměstnané děti a několik šikovných vnoučat..
Pro Věru
(Pavel Bocek, 20. 3. 2010 17:00)
Paní Věro,
to bude asi tím, že přidávaní komentářů je obsahově omezeno. Delší příspěvky se tam prostě nevejdou. Pokud chcete, tak mi můžete cely text zaslat mejlem a já ho pak vložím do rámečku nad komentáře (hned pod svůj příběh), tam je kapacita neomezena.
Zde je e-mailova adresa: s.n.o@email.cz
S pozdravem
Pavel
Re: Plány J. Drábka
(Alenka, 20. 3. 2011 14:00)